مدیریت پروژه

مفاهیم و کاربرد های مدیریت پروژه

مدیریت پروژه

مفاهیم و کاربرد های مدیریت پروژه

مفهوم استراتژی

برخى معتقدند که وظیفه اصلى استراتژیست ها، درک رقبا و پیروز شدن بر آنهاست. البته براى حفظ بقاى سازمان، مدیران و رهبران آن باید درک درستى از رقبا داشته باشند و درصدد غلبه بر آنها برآیند؛ اما اگر استراتژى یک سازمان صرفاً بر محور رقابت استوار باشد، تقریباً مى توانید مطمئن باشید که این استراتژى بیشتر حالت تدافعى و واکنشى خواهد داشت و در نتیجه، میدان عمل و تأثیر آن محدود خواهد بود؛ نوآورى ها نیز در وهله اول، در جهت تقلید و افزایش سود پیش خواهد رفت که از هیچیک از این دو، نتایج رقابتى پایدارى حاصل نخواهد شد.

 

در واقع باید گفت وظیفه اصلى استراتژیست ها، رفتن به جایگاهى فراتر از رقابت است. وظیفه اصلى استراتژیست ها، تجهیز سازمان است به گونه اى که سازمان بتواند چیزى ویژه، مهم، و غیرمنتظره را در بازار عرضه به دست آورد تا ارزشى جدید، غیرقابل مقاومت، و معنى دار براى مشترى - و در نتیجه براى سرمایه گذاران - ایجاد نماید.

بدون شک درک رقبا و غلبه بر آنها بخشى حیاتى از استراتژى رقابتى است. اما هرگز فراموش نکنید که جستجوى یک استراتژى موفق، پیرامون ارزشى دور مى زند که سازمان شما، صرف نظر از عملکرد رقبا، مى تواند ایجاد کند. این، چیزى است که مشتریان را برمى انگیزد، کارکنان را به تحرک وادار مى سازد، و سرمایه گذاران را جذب مى نماید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد